فکر ایجاد وبلاگ و  یا سایت  و  استفاده از ظرفیت‌های آشکار و پنهان آن چند ماهی در سرم بود.  چند موضوعی در سر داشتم و می‌خواستم آن را با دیگران در میان بگذارم، اما با خودم می‌گفتم اول که این‌ها همه‌اش حرف است و به حرف هیچ اعتباری نیست. دوم این که می‌خواهی درباره موضاعاتی اظهار نظر کنی که تخصصی درباره آ‌ن‌ها نداری. سوم این که چند تا حرف هست می‌نویسی و بعد تمام. می‌شود وبلاگی با سالی یکبار آپدیت.

همه این چیزها بود تازه به جز این‌ها با خودم می‌گفتم چرا توی تلگرام گروه نسازم یا توی واتس آپ، که مخاطب بیشتری داشته‌باشد و در هر جایی و دست هر کسی باشد. خوب راستش تلگرام و واتس اپ ظرفیت پیام رسانی خوبی دارند، اما به درد نوشتن مطلب بیشتر از سه چهار خط نمی‌خورند.  دیگر این که اصلا قابل استناد نیستند و بعد هم این که نمی‌شود مطالب را منظم کرد. باید مطالب را پشت سر هم قطار کرد، به قول قدیمی‌ها یکی اشرق، یکی اغرب همه هم پشت سر هم. اما وبلاگ یا سایت آن معایب را ندارد و حالا که تصمیم دارم وقت بگذارم، بهتر است که راهش را بروم. نه میانبری که به جایی نمی‌رسد.

.........

در این وبلاگ تصمیم دارم درباره ظرفیت‌ها و توانایی‌های خفر بنویسم. شاید  خبر و حادثه هم بنویسیم اما تمرکز بر تحلیل داشته و نداشته‌ها و چرای آن‌هاست.

................

امروز دوم تیرماه هزار و سیصد و نود و پنج است و این کار را تنها آغاز کرده‌ام امیدوارم، به زودی دوستان پیدا کنم تا مرا در این راه یاور باشند.


با تشکر

مرتضی نجاتی